h1

Pinsam helg!

16 maj 2010

Hemma igen efter en mycket pinsam agilityhelg i Falkenberg, då Kiwi lyckades rymma ur sin bur (tygbur)och springa in på agilitybanan inte bara en gång utan två gånger!! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till de drabbade förarna.Efter att Kiwi rymt andra gången åkte jag och Kiwi tillbaka till husvagnenoch jag sa till mig själv aldrig mer en agilitytävling , (tacka vet jag lydnad och bruks då sitter hunden i bilen)när man inte är på plan. Nu är det så att jag vet att det blir fler agilitytävlingar så det är bara att bita i det sura äpplet och skicka Kiwi på uppfostringsläger till Emelie.:)(Jag är inte van vid tåssiga aussisar bara snälla schäfrar 🙂 Vi har funderat på stålbur till Kiwi men det räcker nog inte ,vi måste nog ha en kätting runt den också och förankra den i marken:)           

 Hur kunde den här lilla godingen förvandlas till en utbrytarkung?

2 kommentarer

  1. Haha…hon hann kanske få tips ifrån Annas Dillie när ni var där lite snabbt 🙂 Haha…du kan ju fråga Anna om råd hur man håller hund inne i bur.. lite rep här och där kanske löser problemet!


  2. Bli inte förvånad över nåt om du har en tåssig aussie. Det är det som är charmen ibland. Deras påhittighet. Ses på torsdag.



Lämna en kommentar