h1

Träningshelg

05 april 2010

Här kommer äntligen ett litet blogginlägg. Det har varit en intensiv helg med mycket träning. På långfredagen var vi ett stort gäng glada människor och hundar som möttes upp på Vinna hundcenter för lite träning och FIKA. Vi började inne i stugan med en genomgång hur vi ville lägga upp den egna träningen. Därefter gick vi ut på plan och tränade. Jag valde att bli kommenderad på linförighet,inlallning och platsliggning i grupp.Kiwi undrade mycket varför Elin stod där och pratade när vi skulle träna, efter en stund insåg hon, att det nog var så det skulle vara och gick riktigt bra med en fin kontakt. 

Det var roligt att träffa Kiwis kullbror Keno, honom har jag ju inte sett sen My Dog (även dig Emma). Jag tog inga kort den här dagen så vill ni se kort får ni titta i Vinna hundcenters blogg.

Efter lydnadsträningen åkte Jag,Johnny,Elin, Lajo,Mia Annaoch Emelie till Remmene skjutfält för att lägga spår.Johnny gick ett spår till Kiwi, Elin och Emelie. Anna  och Mia lade sina spår själva.Alla hundarna spårade mycket bra, Twist var lite trött bara. Kiwi behöver träna lite mer på att markera apporterna bättre. Det här var verkligen en lång fredag, åkte hemifrån kl10.00 var tillbaka kl19.00. 

På Påskafton åkte jag,Emelie,Anna och Mia till Karin för vallträning.Det var andra gången som Kiwi fick träffa får. Emelie tränade med henne och tyckte hon skötte sig riktigt bra.  Jag kan ingenting om vallning så jag kan inte säga mer än att det verkade som att alla var nöjda.  

Söndag förmiddag åkte vi och hälsade på våra barnbarn,Amanda ,Albin och lilla Matilda. Eftermiddagen spenderades i ett ridhus med agilityträning. Idag har Johnny varit ute och spårat med Kiwi, spåret var ungefär 500m och 5 apporter liggtid 40 min.Hon är så otroligt duktig den lilla Kiwan,alla apporterna hittades och hon spårar med nosen hela tiden i marken. Ska försöka lägga in lite bilder sen.

En kommentar

  1. Tack för grattiset. Värst vad ni är flitiga. Vi ses/Anki och hundarna



Lämna en kommentar